Μηχανές Αναζήτησης: Πώς να σας προσέξουν

Δημοσιεύθηκε στην κατηγορία: Web Promotion στις 16/1/2005 από sifis

Εχετε “ανεβάσει” το site της επιχείρησής σας στο Internet και θέλετε να προσελκύσετε όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες. Ποιά θα πρέπει να είναι τα πρώτα σας βήματα για να βοηθήσετε τον κόσμο να βρει το site σας;

Μια καταχώρηση σε καλή θέση στις μηχανές αναζήτησης, ειδικά στην Google, μπορεί να αυξήσει τους επισκέπτες στις ιστοσελίδες σας. Ας υποθέσουμε ότι παρέχετε λογιστικές υπηρεσίες. Αν το site σας έρχονταν πρώτο στην λίστα των αποτελεσμάτων όταν κάποιος έψαχνε για “λογιστές” στην Google, θα αυξάνονταν κατακόρυφα ο αριθμός των ανθρώπων που γνωρίζουν την ύπαρξη της επιχείρησής σας.

Ισως ήδη ξέρετε ότι μια καλή κατάταξη στην Google μπορεί να βοηθήσει την εργασία σας, αλλά προς το παρόν δυσκολεύεστε ακόμα και να βρείτε το site σας στα αποτελέσματα που δίνει η Google. Τι μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε την Google να βρει την καταχώρησή σας και να την τοποθετήσει όσο το δυνατόν πιο κοντά στην κορυφή της λίστα των αποτελεσμάτων της.

Υποβάλλοντας το site σας για καταχώρηση

Η Google, χρησιμοποιώντας ένα αυτοματοποιημένο πρόγραμμα (spider), ακολουθεί σύνδεσμους (links) από το ένα site στο άλλο και ανακαλύπτει νέα sites και ιστοσελίδες τις οποίες κατόπιν προσθέτει στην βάση δεδομένων (database) της. Το πρόγραμμα αυτό είναι αρκετά δραστήριο και πιθανόν να έχει ήδη βρεί το site σας. Αν κάποιο άλλο site που είναι καταχωρημένο στην Google έχει σύνδεσμο (link) στο δικό σας, ο spider ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο καταχωρεί και το δικό σας site. Για να μάθετε αν το site σας είναι καταχωρημένο, πηγαίνετε στην διεύθυνση google.com και πληκτρτολογείστε την διεύθυνση του site σας (π.χ. www.tositemou.gr) στο κουτί αναζήτησης της Google και πατήστε Αναζήτηση (Search).

Αν το site σας δεν είναι καταχωρημένο μπορείτε να προτρέψετε την Google να το καταχωρήσει πηγαίνοντας στην διεύθυνση www.google.com/addurl.html. Δώστε την διεύθυνση της αρχικής σας σελίδας και ο spider της Google θα βρεί τις υπόποιπες σελίδες σας μόνος του.

Το να φροντίσετε γαι την καταχώρηση του site σας στην Google και στις άλλες μηχανές αναζήτησης είναι το πρώτο σας βήμα. Κατόπιν, θα πρέπει να διευκολύνετε τις μηχανές αναζήτησης να ταξινομήσουν σωστά τις σελίδες σας και να τις ανεβάσουν όσο το δυνατόν πιο ψηλά στην λίστα των αποτελεσμάτων τους. Να πως:

Διαλέγοντας τις σωστές λέξεις κλειδιά (keywords)

Αν θέλετε οι μελλοντικοί σας πελάτες να βρουν το site σας, χρησιμοποιήστε λέξεις και φράσεις που συνδέονται άμεσα με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε από τις ιστοσελίδες σας. Αυτές οι λέξεις οι φράσεις αποκαλούνται λέξεις κλειδιά (keywords). Για να διαλέξετε τις λέξεις κλειδιά σκεφτείτε πιο είναι το πιθανό πρόβλημα που προσπαθεί να λύσει ο μελλοντικός σας πελάτης. Αν για παράδειγμα εμπορεύεστε βιολογικά τρόφιμα, ποιές λέξεις κλειδιά θα σας ταίριαζαν καλύτερα, “υγιεινή διατροφή”, “οικολογικά προϊόντα”, ή “βιολογικά τρόφιμα”;

Επιλέξτε λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούνται συχνά. Δοκιμάστε διαφορετικές λέξεις κλειδιά και συνδυασμούς τους.

Χρησιμοποιώντας τις λέξεις κλειδιά (keywords)

Για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν σε τι αναφέρεται μια ιστοσελίδα, χρησιμοποιήστε τις πιο σημαντικές λέξεις κλειδιά έξι ως οκτώ φορές στην ιστοσελίδα αυτή. Αν πουλάτε διάφορα προϊόντα ή παρέχετε κάποιες υπηρεσίες δημιουργήστε ξεχωριστές ιστοσελίδες για κάθε ομάδα από τις λέξεις κλειδιά που θέλετα να χρησιμοποιήσετε. Σιγουρευτείτε ότι δεν επαναλάβατε τις λέξεις κλειδιά πάνω από οκτώ φορές. Η επανάληψη των keywords χωρίς λόγο (εκτός κειμένου) μπορεί να οδηγήσει σε απόριψη των σελίδων σας από τους καταλόγους των μηχανών αναζήτησης. Χρησιμοποιήστε φυσικό λόγο και ενσωματώστε τις λέξεις κλειδιά στο κείμενο της σελίδας σας. Ετσι είστε σίγουροι ότι οι σελίδες σας διαβάζονται και από τους επισκέπτες του site σας αλλά και από τις μηχανές αναζήτησης.

Δημιουργώντας τοπικούς συνδέσμους (local links)

Αφού έχετε βελτιστοποιήσει τις σελίδες σας για τις λέξεις κλειδιά που θεωρείτε σημαντικές, δημιουργήστε συνδέσμους (links) από αλλές σελίδες του site σας σε αυτές χρησιμοποιώντας στην περιγραφή του συνδέσμου τις ίδιες λέξεις κλειδιά. Αν για παράδειγμα έχετε δημοσιευμένο στο site σας κάποιο υλικό σχετικό με τις υπηρεσίες σας (άρθρα, οδηγίες, ιστορικό, τεχνικές προδιαγραφές κλπ) συνδέστε τις αναφερόμενες λέξεις κλειδιά σε αυτές τις σελίδες με τις βελτιστοποιημένες σελίδες σας.

Δημιουργώντας εισερχόμενους συνδέσμους (Incoming Links) στο site σας

Τα παραπάνω βήματα είναι τα βασικά για να σας προσέξουν οι μηχανές αναζήτησης. Αυτό που απαιτείται για να σας ανεβάσει στην κορυφή των καταλόγων των μηχανών αναζήτησης και ειδικότερα της Google είναι ένας μεγάλος αριθμός συνδέσμων από άλλα sites προς το δικό σας.

Οσο πιο δημοφιλές ειναι το site σας στα άλλα sites (link popularity) τόσο πιο ψηλά θα βαθμολογηθούν οι σελίδες σας από τις μηχανές αναζήτησης. Οταν οι μηχανές αναζήτησης δουν ότι το site σας έχει μερικές εκατοντάδες εισερχόμενους συνδέσμους, θα βαθμολογηθεί καλύτερα από κάποιο άλλο με λιγότερους συνδέσμους.

Πόσους εισερχόμενους συνδέσμους έχετε προς το site σας; Χρησιμοποιήστε το linkpopularity.com για να το δείτε. Μπορείτε ακόμα να δείτε τους εισερχόμενους συνδέσμους σε sites ανταγωνιστών σας.

Μπορείτε τέλος να ζητήσετε από άλλα sites να συνδέσουν κάποιες σελίδες τους με το δικό σας, αν είναι δυνατόν χρησιμοποιώντας κάποιες από τις λέξεις κλειδιά για τις οποίες ενδιαφέρεστε, προσφέροντας τους σαν αντάλλαγμα έναν σύνδεσμο στο δικό τους site.